Ruotsalainen Timbro on selvittänyt EU-tiedotuksen tasoa ja hintaa:
hinta vähintään 200 miljoonaa vuodessa ja faktan sijasta tarjolla on lähinnä markkinointia ja propagandaa. Timbron mukaan kokonaissummaa on vaikea arvioida, koska iso osa rahoista kulkee muuta kautta kuin siihen tarkoitukseen varatuista tiedotusmäärärahoista.

Hyvä, että joku muukin on huomannut, että EU-tiedotteita on luettava kuin matkailumainoksia; vastuu siirtyy lukijalle.
Tiedotteiden faktarajoittuneisuus ja kritiikitön luonne on varmistettu sillä, että rahaa saa vain EU-myönteiset tahot; EU:hun kielteiseen tarkoitukseen sitä ei myönnetä.

Kyllä tavaran pitää olla hyvää, kun myyjäkin kehuu. Mutta kannattako olla kovin hämmästynyt, jos asiakas - tai tässä tapauksessa asukas - ei ole yhtä vakuuttunut tuotteesta. Asiakkaallahan saattaa olla omakohtaistakin kokemusta siitä.